II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

NAWIGATOR INFORMACJI PRIORYTETOWYCH

 

W związku z feriami, oddanie Indeksów Stypendysty przesunięte zostaje na koniec tygodnia po feriach, termin oddania IS za miesiąc styczeń upłynie zatem dopiero 28 lutego.

 

.

II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

TYDZIEŃ FILMU NIEMIECKIEGO

lotte w bauhausieW dniach 22-28 listopada miała miejsce tegoroczna odsłona "Tygodnia Filmu Niemieckiego" we wrocławskim kinie Nowe Horyzonty. Korzystając z okazji wybraliśmy się w miniony poniedziałek jako uczniowie klas drugich uczący się języka niemieckiego na film Gregora Schnitzera "Lotte am Bauhaus" ("Lotta w Bauhausie"). Reżyser podjął się przedstawienia realiów życia międzywojennych Niemiec.

Wszystko to zawarł w historii o młodej, utalentowanej plastycznie dziewczynie, która pragnie rozwijać swoje pasje, lecz na przeszkodzie stoi jej rodzina. Pewnego dnia podczas zamieszek ulicznych Lotte poznaje Paula - niewiele starszego studenta Bauhausu. Chłopak szybko dostrzega talent bohaterki i inspiruje ją do tego, by również wstąpiła w mury weimarskiej uczelni. Lotte zmuszona jest opuścić dom rodzinny i w całości poświęca się studiom. Wdrożona w życie szkoły, szybko przekonuje się o tym, że kobiety są tu traktowane gorzej niż mężczyźni. Jednak bohaterka postanawia przeciwstawić się ustalonym normom i zawalczyć o swoje marzenia.

 

Więcej…

KAROLINA CECERKO STYPENDYSTKĄ PREZESA RADY MINISTRÓW

K.Cecerko stypendium PRM2019Dnia 29 listopada 2019 roku w Sali Kolumnowej Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów i stypendiów Prezesa Rady Ministrów.

Najlepsi z najlepszych w województwie dolnośląskim otrzymali te prestiżowe wyróżnienia z rąk Wicekuratora Oświaty Pana Janusza Wrzala. W tym szacownym gronie znalazła się uczennica II LO im Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy Karolina Cecerko.

Laureatami nagrody Prezesa Rady Ministrów są uczniowie z najlepszymi wynikami w nauce i wzorowym zachowaniem. To wyjątkowe wyróżnienie jest owocem codziennej pracy, ogromnego zaangażowania i realizacji nietuzinkowych pomysłów.

 

Więcej…

ŚLADAMI RYCERZY - O ŚREDNIOWIECZNEJ KULTURZE RYCERSKIEJ W GRODZIE W BYCZYNIE

Byczyna2019W środę uczniowie klasy 1a pod opieką p. U.Dibelki i p. A.Połeć-Dziemieszonek pojechali do grodu w Byczynie na programową lekcję poświęconą średniowiecznej kulturze rycerskiej.

Odkrywanie tajemnic uroczego miejsca było niesamowitą przygodą. Uczniowie dowiedzieli się, że pomysł budowy tego pierwszego w Polsce całorocznego obiektu drewnianego o charakterze historycznym narodził się podczas pierwszego Jarmarku Średniowiecznego w Byczynie w 2003 roku. Wtedy to organizatorzy wydarzenia – władze Byczyny i Opolskie Bractwo Rycerskie – podjęli rozmowy na temat utworzenia w Gminie Byczyna produktu turystycznego związanego z ruchem rycerskim. Do współpracy w ramach tych działań zaproszono miasto Zlate Hory oraz odtwórców z Czech Sermirsky Spolek Jesenik.  camera

 

Więcej…

WARSZTATY CERAMICZNE

malumika725 listopada 2019 roku o godzinie 8.00 grupa 29 uczniów z klas: 1gb, 2a,2c udała się na warsztaty ceramiczne do studia Malu Mika we Wrocławiu przy ulicy Jagiełły. Warsztaty były prowadzone przez gościa z Irlandii.

Na początku zostały nam przedstawione różne techniki malowania ceramiki. Do wyboru mieliśmy kubki lub talerzyki deserowe. W przeciągu dwóch godzin powstały niesamowite i unikatowe małe dzieła sztuki, które wyszły spod rąk uczniów i opiekunów (P. Eleonory Marmajewskiej i Pani Marty Wójcik) naszej szkoły. Nasze rękodzieła zostaną nam przekazane po około tygodniu, po wypaleniu ich w specjalnym piecu. camera

 

Więcej…
 
 
 
 
 
 
Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:  
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty
 
uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne  
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .