II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

Karpacz, czerwiec 2013

Dnia 18.06. 2013 klasa I a wraz z wychowawcą Panią Agnieszką Komsta-Filą i Panią Urszulą Dibelką wybrała się na jednodniową wycieczkę do Karpacza. Naszym celem było dotarcie na Śnieżkę (1602 m.n.p.m), najwyższe wzniesienie Karkonoszy oraz Sudetów.

Po długiej autokarowej jeździe, przepełnionej dobrym humorem i radością z bycia razem, dotarliśmy na miejsce. Pierwszym punktem naszej wycieczki było wjechanie wyciągiem na Kopę (1375 m n.p.m). Wiele osób musiało pokonać tu swój strach i lęk wysokości, ale z wsparciem i pomocą przyjaciół wszyscy radośnie i szczęśliwie dotarli na szczyt. Pod opieką Pana Krzysztofa Jeleniowskiego, naszego przewodnika rozpoczęliśmy swoją wędrówkę na Śnieżkę. Pan przewodnik co chwilę opowiadał nam ciekawe rzeczy o ważnych miejscach i ciekawych wydarzeniach. Mimo upału, bolących nóg i ogólnego zmęczenia wszyscy dumnie zdobyliśmy upragniony szczyt. Na górze mogliśmy odpocząć jedząc pyszne lody lub pijąc zimne napoje. Po odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wydawałoby się, że "z górki" pójdzie łatwiej, ale rzeczywistość okazała się nieco inna. Choć droga była ciężka, a upał dawał się we znaki, bezpiecznie dotarliśmy na dół. Miłym przerywnikiem był wodospad, w którym można było pomoczyć nogi i się ochłodzić.

Po dojściu do celu obejrzeliśmy świątynię Wang. Pan przewodnik zapoznał nas z jej interesującą historią. Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się do autokaru.. Oczywiście w drodze nie zabrakło posiłku, który zjedliśmy w lubianym przez wszystkich McDonaldzie. Po jedzeniu większość smacznie spała w autokarze, a tym, którzy mieli jeszcze siły towarzyszył śmiech i radosne rozmowy. Była to bardzo udana wycieczka, która pozwoliła nam się zintegrować i jeszcze lepiej poznać.

Alicja Przybył
Kl. II A

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .