II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

NAWIGATOR INFORMACJI PRIORYTETOWYCH

Przypominamy, że w najbliższy piątek, 6 grudnia mija termin złożenia Indeksów Stypendysty za miesiąc listopad. Indeksy można zostawić w sekretariacie szkoły, u p. Marty Wójcik lub w sali 54.

Wycieczka klas 2c i 2e do Świeradowa Zdroju

ZamekCzocha1W dniach 28-29 września 2014 roku klasy: 2C i 2E wraz z wychowawczyniami p.M. Paździor i p. U. Dibelką uczestniczyły w wycieczce do Świeradowa Zdroju i okolic.

Pierwszego dnia, po 3-godzinnej podróży autokarem i zakwaterowaniu w ośrodku wypoczynkowym, udaliśmy się na krótki spacer po Świeradowie, podczas którego odwiedziliśmy m.in. najdłuższą na Dolnym Śląsku Halę Spacerową Domu Zdrojowego. Kolejnym punktem wycieczki było zdobycie Stogu Izerskiego, który znajduje się na 1105 m n.p.m.. Choć droga była ciężka i długa, wszyscy bez większych problemów dotarliśmy na jego szczyt. Po przerwie na posiłek w schronisku, udaliśmy się szlakiem górskim w stronę „Chatki Górzystów". Następnie zadowoleni, lecz zmęczeni niespełna w sumie 20-kilometrową wędrówką wróciliśmy do miejsca noclegowego, gdzie zjedliśmy obiadokolację, a wieczorem zorganizowaliśmy ognisko, podczas którego piekliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy piosenki przy akompaniamencie gitary. |  camera

Plan drugiego dnia wycieczki również był napięty. Po zjedzeniu śniadania wyruszyliśmy ze Świeradowa do Mirska, aby móc podziwiać panoramę Gór Izerskich z tamtejszej wieży widokowej. Później pojechaliśmy do Zamku Czocha, jednego z najbardziej znanych i najczęściej odwiedzanych zabytków Dolnego Śląska. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w znajdujących się na wysokości 627 m n.p.m. ruin Zamku Chojnik, będących dzisiaj częścią Karkonoskiego Parku Narodowego, po której udaliśmy się w drogę powrotną do Oleśnicy.

Nasz wyjazd okazał się doskonałą okazją do lepszej integracji klas i oderwania się od codziennych, szkolnych obowiązków. Ponadto dzięki niemu odkryliśmy piękno Gór Izerskich i miejscowości, które znajdują się stosunkowo niedaleko Oleśnicy. Mamy nadzieję, że nie była to nasza ostatnia wizyta w tym urokliwym zakątku Polski.

Monika Bułatowicz, kl .2c

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .