II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

Świeradów, maj 2011, wycieczka klasy 1b

Swieradow_2011_3Dnia 27.05.2011roku klasa IB wybrała się na dwudniową wycieczkę do Świeradowa Zdroju. Wyjazd okazał się bardzo udany. Wycieczkę w to niezwykłe miejsce zawdzięczamy : naszej pani wychowawczyni – Katarzynie Jaworskiej-Dawidziuk, ale także dwóm opiekunom : pani Annie Połeć-Dziemieszonek i Radosławowi Szulecie. Razem z nami uczestniczyło w niej także sześciu uczniów z klasy IIA i IIC. Góry - z czym Wam się kojarzy to słowo? Nam tylko z jednym ... ze świetną zabawą ! Pomimo niewielkich spóźnień na parkingu, w pełni sił, o godzinie 6:45, wyruszyliśmy. Podróż była przepełniona śmiechem i śpiewami naszych koleżanek. Wszystko szło z górki, dopóki nie ujrzeliśmy Świeradowa i pamiętnej gondoli. Góry Izerskie w połączeniu z naszymi ciężkimi plecakami nie wróżyły nic dobrego ! Zanim dotarliśmy na szczyt, niejedna osoba wykrzyczała na głos : „Już nigdy nie pójdę w góry!". Tak więc wcześniejsze zapewnienia naszej wychowawczyni spotkały się z licznymi sprzeciwami, które jednak od razu były korygowane. Bowiem jak mówią : ,,Nie taki diabeł, jak go malują". | camera

Chwilowy odpoczynek w schronisku na Stogu Izerskim dodał nam sił. Zamówiliśmy obiad i już bez plecaków, poszliśmy dwugodzinnym spacerem do punktu widokowego, który znajduje się po czeskiej granicy. Pogoda sprzyjała, nie było zimno, nie padało, było wręcz idealnie. Po tych zabawnych dwóch godzinach wróciliśmy, zjedliśmy obiad, po czym nasi pomysłowi chłopcy rozpalili ognisko obok schroniska. To był kolejny krok do integracji. Jednakże zostaliśmy zaskoczeni deszczem i płonące ognisko musiało zostać zagaszone. Dalsza część odbyła się w środku. Pomysłowość i chęć spędzenia czasu ze swoimi uczniami, pomimo zmęczenia, to tylko niektóre zalety naszej Pani. Wspólne gry i rozmowy zakończyły dzień. Nie odbyło się oczywiście bez kolejek do łazienki... Chyba każdy zgodzi się ze mną, że nie pamięta o której godzinie udało mu się zasnąć, ale objawy zmęczenia kolejnego dnia mówiły same za siebie. W sobotę po śniadaniu wyruszyliśmy na sześciogodzinną wędrówkę. Najpierw do Chatki Górzystów, a potem do autobusu. Trasa bez wątpienia przypadła do gustu chłopcom, którzy bez przerwy prowadzili całą grupę. Skały, błoto i częste krzyki dziewcząt dały nam podstawy do zapamiętania tej wycieczki. Gdy dotarliśmy do autobusu każdy odczuł ulgę i prawdziwy ,,zapach gór". Zmęczeni, w absolutnej ciszy wracaliśmy do domu. Okazało się, że istnieje szczególna więź między uczniem, a nauczycielem, ale również ogromne podobieństwo. Nie często widuje się swojego wychowawcę w dresach, a jeszcze rzadziej dostaje się od niego herbatę i „ coś na ząb ". My już wiemy, że wycieczki klasowe są wspaniałym przeżyciem. Już planujemy kolejny, wspólny wypad.

Monika Hajntze

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .