II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

Włochy, maj 2012, wycieczka szkolna

czas_na_weneckie_maskiPoniedziałek 28 maja to dzień, który wszyscy łowcy przygód z 2 LO zapamiętają na długo. Tego dnia rozpoczęliśmy fascynującą podróż do Włoch pod przewodnictwem pani Eleonory Marmajewskiej-Basińskiej. Czy byliśmy zadowoleni? Bardzo! Aby Was przekonać, postaramy się ją w skrócie opisać.
Pierwszym punktem naszej wycieczki był Wiedeń. Jak się okazało, jest on zachwycającym miastem! Po udaniu się na punkt widokowy rozpoczęliśmy piesze zwiedzanie stolicy Austrii. Z miejsc, które obejrzeliśmy warto wymienić Burggarten - plac z imponującym pomnikiem Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz Stephansplatz z przepiękną gotycką Katedrą Św. Szczepana. Po kilkunastogodzinnej podróży zawitaliśmy do naszego ośrodka – Rosapineta.| camera

Włochy przywitały nas piękną i słoneczną pogodą. Po zakwaterowaniu przyszedł czas na zapoznanie się z terenem. Nasz przewodnik oprowadził nas po ośrodku – poinformował jak trafić na plażę, basen, oraz powiedział, gdzie możemy kupić przekąski. Następnie udaliśmy się na obiad, który był typowym włoskim daniem – makaron z sosem. Przez pozostałą część dnia mieliśmy czas wolny i wszyscy udaliśmy się na słoneczną plażę. Większość osób od razu wskoczyła do morza, by się ochłodzić Nie sposób również nie wspomnieć o poszukiwaniach krabów, które wylegiwały się na kamieniach, a także o kilku quizach i zabawach zorganizowanych w naszym ośrodku noclegowym.

W środę, z samego ranka udaliśmy się autobusem do Chioggi, nazywanej "małą Wenecją". Skąd taka nazwa? Odpowiedź jest bardzo prosta – miasto leży na wodzie i posiada charakterystyczną dla Wenecji zabudowę. Wszyscy mieliśmy okazję również zobaczyć targ rybny. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem ilości i różnorodności ryb oferowanych przez sprzedawców.

Czwartek, to kolejny dzień, w którym poznawaliśmy uroki włoskich miast. Tym razem udaliśmy się do Padwy. Zwiedziliśmy tu między innymi Bazylikę św. Antoniego, oraz Uniwersytet w Padwie – jeden z najstarszych uniwersytetów na świecie. Niestety, nie mogliśmy wejść do środka, bowiem w trakcie zwiedzania trwał remont. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Starego Miasta, które urzekło nas swoją wielkością oraz pięknymi, zabytkowymi budynkami.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Arquà Petrarca – pamiętającej czasy średniowiecza wioski, gdzie znajduje się sarkofag słynnego włoskiego poety - Francesco Petrarki. Dzięki znajomościom naszego przewodnika mieliśmy okazję skosztować włoskich lodów po okazyjnej cenie. Po powrocie do Rosapinety wszyscy zaczęliśmy sprzątanie domków i pakowanie walizek, gdyż czas odjazdu nieubłagalnie zbliżał się coraz bardziej.

Piątek był ostatnim dniem naszego pobytu w słonecznej Italii. Od samego rana panował wielki gwar - wiele osób wciąż upychało swoje pamiątki do bagaży. Jeszcze przed śniadaniem nasze pakunki zostały zapakowane do autokaru, którym wyruszyliśmy do ostatniego punktu naszej podróży, słynnej Wenecji. Na samym początku płynęliśmy wodnym tramwajem. Przez kolejne kilka godzin spacerowaliśmy i oglądaliśmy cuda architektury weneckiej. Mieliśmy możliwość zwiedzenia Bazyliki św. Marka czy mostu Rialto. W czasie wolnym większość uczestników udała się na podbój restauracji i sklepów z pamiątkami.

Tak oto dobiegła końca nasza przygoda z Włochami, czas powrócić do rzeczywistości. Mamy nadzieję, że wszyscy będą mile wspominać ten wyjazd i wracać do niego myślami. Chcielibyśmy również podziękować naszym opiekunkom – p. Eleonorze Marmajewskiej, p. Katarzynie Dawidziuk, p. Marcie Wójcik oraz p. Beacie Długosz za opiekę i możliwość zorganizowania wycieczki. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również będziemy mogli uczestniczyć w tak fantastycznej podróży.

Paweł Dawidziak, Małgorzata Stepaniuk

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .