II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

Wydarzenia

Góry Izerskie, Schronisko Orle, październik 2012

Więcej…

W dniach 26-27 października 2012 roku, klasa III B wraz z wychowawczynią, p. Katarzyną Jaworską-Dawidziuk,wybrała się w Góry Izerskie.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce, z wielkim zapałem przewędrowaliśmy czerwonym szlakiem na Polanę Jakuszycką, a następnie do Schroniska Orle, gdzie mogliśmy chwilę odpocząć. Nie trwało to jednak długo…. Kiedy pomyśleliśmy o przepysznych naleśnikach, wszyscy chętnie ruszyliśmy w stronę Chatki Górzystów. Wracając do schroniska, nie mogliśmy oderwać oczu od pięknych widoków, umilając sobie wędrówkę przyśpiewkami i sesjami fotograficznymi. Wieczór spędziliśmy wspólnie, przysłuchując się opowieściom pana Stanisława, opiekuna Schroniska Orle, dotyczących historii regionu, a także czyhających tu na nas zagrożeń. Dowiedzieliśmy się również, że tego popołudnia pracownicy schroniska słyszeli w oddali wycie wilków…Po pogadance część z nas uatrakcyjniła sobie wieczór spędzając czas w saunie i zanurzając się w zimnych wodach okolicznego potoku brrrr…. | camera

Włochy, maj 2012, wycieczka szkolna

Więcej…Poniedziałek 28 maja to dzień, który wszyscy łowcy przygód z 2 LO zapamiętają na długo. Tego dnia rozpoczęliśmy fascynującą podróż do Włoch pod przewodnictwem pani Eleonory Marmajewskiej-Basińskiej. Czy byliśmy zadowoleni? Bardzo! Aby Was przekonać, postaramy się ją w skrócie opisać.
Pierwszym punktem naszej wycieczki był Wiedeń. Jak się okazało, jest on zachwycającym miastem! Po udaniu się na punkt widokowy rozpoczęliśmy piesze zwiedzanie stolicy Austrii. Z miejsc, które obejrzeliśmy warto wymienić Burggarten - plac z imponującym pomnikiem Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz Stephansplatz z przepiękną gotycką Katedrą Św. Szczepana. Po kilkunastogodzinnej podróży zawitaliśmy do naszego ośrodka – Rosapineta.| camera

Świeradów, maj 2011, wycieczka klasy 1b

Więcej…Dnia 27.05.2011roku klasa IB wybrała się na dwudniową wycieczkę do Świeradowa Zdroju. Wyjazd okazał się bardzo udany. Wycieczkę w to niezwykłe miejsce zawdzięczamy : naszej pani wychowawczyni – Katarzynie Jaworskiej-Dawidziuk, ale także dwóm opiekunom : pani Annie Połeć-Dziemieszonek i Radosławowi Szulecie. Razem z nami uczestniczyło w niej także sześciu uczniów z klasy IIA i IIC. Góry - z czym Wam się kojarzy to słowo? Nam tylko z jednym ... ze świetną zabawą ! Pomimo niewielkich spóźnień na parkingu, w pełni sił, o godzinie 6:45, wyruszyliśmy. Podróż była przepełniona śmiechem i śpiewami naszych koleżanek. Wszystko szło z górki, dopóki nie ujrzeliśmy Świeradowa i pamiętnej gondoli. Góry Izerskie w połączeniu z naszymi ciężkimi plecakami nie wróżyły nic dobrego ! Zanim dotarliśmy na szczyt, niejedna osoba wykrzyczała na głos : „Już nigdy nie pójdę w góry!". Tak więc wcześniejsze zapewnienia naszej wychowawczyni spotkały się z licznymi sprzeciwami, które jednak od razu były korygowane. Bowiem jak mówią : ,,Nie taki diabeł, jak go malują". | camera

Karkonosze, wrzesień 2011, Kółko Turystyczne

Więcej…Dnia 17.09.2011r. nieliczna grupa śmiałków pod wodzą pani Katarzyny Jaworskiej- Dawidziuk wyruszyła na podbój górskich szlaków w Karpaczu. O godzinie 6:45 mieliśmy autobus z Wrocławia. Jednak aby dotrzeć na dworzec główny nasza grupa musiała wstać dużo wcześniej. Ten fakt nie pogorszył naszych humorów, które dopisywały nam przez całą wycieczkę. Droga do miejsca docelowego okazała się trudniejsza niż myśleliśmy. Autobus był załadowany po brzegi, a nam została podróż na stojąco. Po godzinie 10, z plecakami na plecach oraz mapą w rękach ruszyliśmy na szlak. Przekroczyliśmy granicę Karkonoskiego Parku Narodowego koło jedynej w swoim rodzaju świątyni Wang i kierowaliśmy się kamienistą drogą pod górę. Gdy dotarliśmy na pierwszy przystanek, nie odbyło się bez pierwszego śniadania w towarzystwie „cudownej ósemki". Następnie ruszyliśmy w stronę Pielgrzymów. Później szliśmy zielonym szlakiem, który mimo pozorów dostarczył nam wiele atrakcji widokowych, sprawnościowych, logicznych i rywalizacyjnych. Pomimo rozdzielenia spotkaliśmy się wszyscy w schronisku Odrodzenie przy Przełęczy Karkonoskiej. | camera

Bartków, wrzesień 2011, integracja klasy 1d

Więcej…My, czyli uczniowie klasy I D długo nie zapomnimy, co się działo 20 września 2011 roku, we wtorek. W tym dniu miała miejsce nasza wycieczka integracyjna do malowniczego Malerzowa. Poniżej spróbuję dokonać relacji z tej imprezy, co - wbrew pozorom - nie będzie łatwe. Ciężko opisać wszystkie nasze emocje w jednym, zwięzłym tekście. Wszystko zaczęło się o godzinie ósmej. Wtedy przyjechał po nas autokar z sympatycznym kierowcą, z którym przyszło nam udać się do celu naszej wyprawy. Na szczęście, nie jechaliśmy długo - na miejsce dotarliśmy po 20 minutach. Gdy tylko wyszliśmy z autobusu, powitał nas malowniczy krajobraz Malerzowa, w którego skład wchodziły przede wszystkim gęste i nieprzeniknione lasy. Udaliśmy się do małego zajazdu, gdzie oficjalnie rozpoczęliśmy integrację. Zaczęliśmy od sprawdzenia, czy aby na pewno wszyscy znamy swoje imiona. Zdecydowana większość uczniów wykonała to zadanie doskonale. Następnie braliśmy udział w wielu zabawnych grach zespołowych. | camera

Więcej artykułów…

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .