II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

Wydarzenia

Miśnia i Drezno, grudzień 2013

Więcej…W dniu 9.12.2013 uczniowie naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w wycieczce do Miśni i Drezna. Celem naszej wycieczki była Manufaktura Porcelany oraz jarmark bożonarodzeniowy w Dreźnie.

Pomimo złych warunków pogodowych wszyscy przybyli na zbiórkę w dobrych nastrojach i o szóstej wyjechaliśmy z Oleśnicy. W trakcie podróży dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek na temat miejsc, do których zmierzamy.

Pierwszym naszym przystankiem była Meissen (pl. Miśnia). Znajduje się tutaj założona w 1710 roku (a więc ponad 300 lat temu!), pierwsza w Europie, Manufaktura Porcelany. Zwiedzając mieliśmy okazję poznać tajniki wytwarzania porcelany krok po kroku oraz zwiedzić muzeum. Byliśmy zaskoczeni, jak wiele precyzji, cierpliwości i wprawy potrzeba do wykonania np. filiżanki :).

26 kilometrów później byliśmy już w Dreźnie, które od razu sprawia wrażenie miasta z tradycjami i bogatą historią. Dzięki przewodnikowi, który oprowadzał nas po mieście, dowiedzieliśmy się, jak wiele rzeczy nas z Dreznem łączy: władca Saksonii - August Mocny, był przez pewien czas władcą Polski, w Dreźnie przebywał Adam Mickiewicz (który właśnie tutaj napisał "Dziady"). Juliusz Słowacki również niejednokrotnie doceniał piękno tego miasta. |  camera

Karpacz, czerwiec 2013

Dnia 18.06. 2013 klasa I a wraz z wychowawcą Panią Agnieszką Komsta-Filą i Panią Urszulą Dibelką wybrała się na jednodniową wycieczkę do Karpacza. Naszym celem było dotarcie na Śnieżkę (1602 m.n.p.m), najwyższe wzniesienie Karkonoszy oraz Sudetów.

Po długiej autokarowej jeździe, przepełnionej dobrym humorem i radością z bycia razem, dotarliśmy na miejsce. Pierwszym punktem naszej wycieczki było wjechanie wyciągiem na Kopę (1375 m n.p.m). Wiele osób musiało pokonać tu swój strach i lęk wysokości, ale z wsparciem i pomocą przyjaciół wszyscy radośnie i szczęśliwie dotarli na szczyt. Pod opieką Pana Krzysztofa Jeleniowskiego, naszego przewodnika rozpoczęliśmy swoją wędrówkę na Śnieżkę. Pan przewodnik co chwilę opowiadał nam ciekawe rzeczy o ważnych miejscach i ciekawych wydarzeniach. Mimo upału, bolących nóg i ogólnego zmęczenia wszyscy dumnie zdobyliśmy upragniony szczyt. Na górze mogliśmy odpocząć jedząc pyszne lody lub pijąc zimne napoje. Po odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wydawałoby się, że "z górki" pójdzie łatwiej, ale rzeczywistość okazała się nieco inna. Choć droga była ciężka, a upał dawał się we znaki, bezpiecznie dotarliśmy na dół. Miłym przerywnikiem był wodospad, w którym można było pomoczyć nogi i się ochłodzić.

Śnieżnik, czerwiec 2013

Więcej…29 czerwca 2013 roku uczennice klasy 1 c wraz z Panią Kasią Dawidziuk wybrały się na wycieczkę na Śnieżnik (1425m n.p.m.). Dzięki wczesnemu wyjazdowi dotarłyśmy do Międzygórza po godzinie 8. Góry przywitały nas piękną, słoneczną pogodą. Na wejście wybrałyśmy opcję spacerową czyli szlak niebieski. Po dwóch godzinach dotarłyśmy do schroniska, gdzie zrobiłyśmy sobie przerwę śniadaniową. Dalsza droga na szczyt upłynęła bardzo szybko i sprawnie. Z każdej strony otaczał nas malowniczy krajobraz Sudetów. Dotarłyśmy również do pomnika Słonika przy ruinach schroniska Liechtensteina. Na zejście wybrałyśmy szlak czerwony, umożliwiający nam sprawne zejście.

Przemiła atmosfera i pozytywna energia wszystkich uczestniczek uczyniła wyjazd świetnym rozpoczęciem wakacji. Dziękujemy Pani Dawidziuk za zabranie nas na wycieczkę która potwierdziła piękno naszych gór oraz pokazała jak przyjemnie można spędzić czas na łonie natury. | Paula Jarosik 1 C |  camera

Włochy, maj/czerwiec2013, wycieczka szkolna

coraz bliżej Placu Św. Marka w Wenecji i my tu byliśmy na plaży w Rosolina Mare słynne weneckie maski - czas na karnawał

W dniach od 28 maja do 02 czerwca 2013 roku 33 uczniów wraz z opiekunami: Eleonorą Marmajewską-Basińską, Wandą Chirowską oraz Dorotą Skowrońską wzięło udział w wycieczce do Włoch przez Czechy i Austrię.
W pierwszym dniu główną atrakcją był wieczorny spacer po Wiedniu. Jego zabytki wywarły na nas ogromne wrażenie. Widzieliśmy gotycką Katedrę św. Szczepana, Operę, Parlament, dawną rezydencję Habsburgów- Hofburg oraz wzgórze Kahlenberg.
We Włoszech również nie próżnowaliśmy. Tuż po zakwaterowaniu w wiosce turystycznej Rosapineta wyruszyliśmy do najbliższej miejscowości Rosolina Mare.
W czasie naszego pobytu byliśmy w Padwie, w średniowiecznej wiosce Arqua Petrarka, w głównym porcie rybackim Laguny Weneckiej- Chioggii.
Po każdym dniu pełnym wrażeń wracaliśmy do Rosapineta, gdzie w lesie piniowym szukaliśmy chwili oddechu. Do dyspozycji mieliśmy dostęp do morza i plaży, sprzęt sportowy, kręgle, sklepy, bary i restauracje. | camera

1 A zwiedza Oleśnicę, grudzień 2012

DSC02109Dnia 30.11.2012 zaraz po lekcjach roku klasa I A wybrała się na wycieczkę regionalną po Oleśnicy, by poznać bliżej historię miasta i jego zabytki. Nasze zwiedzanie rozpoczęło się zbiórką pod pomnikiem "Nike", gdzie spotkał się z nami pan Walerian Pietrzak - radny i członek zarządu Powiatu Oleśnickiego. Nasz przewodnik opowiedział nam o tym, jak powstał Rynek w Oleśnicy oraz jak wyglądały początki miasta.
Następnie udaliśmy się razem do Bramy Wrocławskiej, gdzie czekała na nas pani Kornelia Choroszy. Brama ta służyła niegdyś do obrony miasta przed atakami najeźdźców. Dziś jest jedyną spośród czterech wcześniej istniejących. Oprócz zwiedzania bramy mieliśmy też okazję obejrzeć wystawę archeologiczną poświęconą historii miasta. | camera

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .