II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

PARLAMENT, POLIN, CNK I "BOWIE" W TEATRZE STUDIO CZYLI KOLEJNA WIZYTA IILO W WARSZAWIE

w senacie 2022W piątek i sobotę - 10 oraz 11 czerwca tego roku - grupa uczniów naszego Liceum wybrała się na wycieczkę do Warszawy. Towarzyszącymi młodzieży opiekunkami były panie Agnieszka Komsta-Fila, Ewa Hejna i Anna Mikuła - mama uczestniczki wyjazdu.

Głównym celem podróży było dokładne poznanie siedziby Parlamentu RP, a jego realizację umożliwiło nam zaproszenie od posłanki z partii Zielonych - Małgorzaty Tracz, będącej również wiceprzewodniczącą klubu parlamentarnego Koalicji Obywatelskiej. Razem z panią posłanką zwiedziliśmy izbę Sejmu i Senat, a następnie udaliśmy się do sali im. Konstytucji 3 maja, gdzie dołączyła do nas dwójka innych posłów - pani Urszula Zielińska oraz pan Franciszek Sterczewski.  camera

Rozmowa z trójką deputowanych do polskiego Sejmu była dla nas bardzo rozwijająca i ciekawa. Poznaliśmy szczegóły pracy posła, a także dzięki możliwości zadawania własnych pytań, mogliśmy podyskutować o ważnych dla nas sprawach dotyczących polityki i klimatu. Po uzyskaniu wyczerpujących oraz rozwiewających wątpliwości odpowiedzi z wielką wdzięcznością pożegnaliśmy naszych "gospodarzy", aby udać się na obiad do Restauracji Sejmowej.

Po posiłku przez jakiś czas spacerowaliśmy ulicami Warszawy, aż w końcu udało nam się dotrzeć do kolejnego, ważnego punktu naszej wycieczki - Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Tam podzieliliśmy się na dwie grupy i wraz z paniami przewodniczkami dokładnie prześledziliśmy historię polskich Żydów - od początków państwa Polskiego do czasów współczesnych. Była to ciekawa lekcja historii podanej w przyjemny, ale również bardzo angażujący sposób. Z nowo uzyskaną wiedzą pojechaliśmy autobusem do naszego hostelu, gdzie mieliśmy chwilę czasu na rozpakowanie bagaży i zjedzenie kolacji. Około godziny 21.00 chętni uczniowie mieli możliwość wyjścia na pokaz Multimedialnej Fontanny. W drodze do fontanny udało nam się zobaczyć i sfotografować wiele atrakcji turystycznych oraz lepiej poznać nocne życie stolicy. Do hostelu wróciliśmy zmęczeni, lecz pełni wrażeń i zadowoleni. Był to czas na odpoczynek oraz regenerację przed kolejnym dniem.

Drugiego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie obejrzeliśmy interaktywne wystawy z zakresu między innymi fizyki, biologii czy informatyki. Z zafascynowaniem słuchaliśmy o osiągnięciach dotyczących inteligentnych technologii, doświadczaliśmy praw fizyki na własnej skórze czy oglądaliśmy mikroorganizmy pod mikroskopem.

O godzinie 13:00 zjedliśmy obiad w bistro WIEM na terenie Centrum Nauki Kopernik i odebraliśmy prowiant na drogę powrotną.
W życiu często zdarzają się nieplanowane sytuacje i tak też było na wycieczce - dotarliśmy do Teatru Studio z niewielkim opóźnieniem, co niestety wykluczyło nas z wejścia na pierwszy akt spektaklu. Mimo tego, sztuka pod tytułem "Bowie w Warszawie" na motywach dramatu Doroty Masłowskiej była dla nas zrozumiała i cieszymy się, że zobaczyliśmy jej drugą część. Zmęczeni doznaniami w stolicy udaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w stronę wyczekiwanej Oleśnicy. Około godziny 22:30 dotarliśmy pod halę MOKiS i rozeszliśmy się do domów.
Wycieczka do Warszawy była dobrą okazją na zintegrowanie się i miłe spędzenie czasu urozmaicone ciekawymi atrakcjami.

Julia Mazur kl. 2a
Roksana Fiołka kl. 3a

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .