II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

Europejski Dzień Prawnika w II LO

Dzien PrawnikaZ okazji Dnia Prawnika i Dnia Praw Człowieka, 10 grudnia uczniowie klas pierwszych i drugich realizujących edukację europejską, uczestniczyli w projekcie edukacyjnym przygotowanym przez Naczelną Radę Adwokacką i Krajową Radę Radców Prawnych. Zajęcia prowadziły dwie panie: adw. Jasmina Kapko i adw. Barbara Praska, prawniczki reprezentujące prawo karne i cywilne. Zarówno przygotowany wykład jak i warsztaty dotyczyły praktycznych aspektów stosowania prawa w życiu codziennym. W toku zajęć uczniowie zostali również poinformowani o ośrodkach pomocy prawnej, w której istnieje możliwość zasięgnięcia porady prawnej, także bezpłatnej.

Nie wszyscy uczniowie zdawali sobie sprawę, że tak naprawdę każda dziedzina życia jest ujęta w regulacje prawne. Panie adwokatki na konkretnych przykładach pokazały skutki zachowań zdawałoby się całkowicie nieszkodliwych, ale tylko z naszego punktu widzenia, gdyż skutki prawne np. umieszczenia czyjegoś wizerunku w Internecie bez jego zgody naprawdę mogą mieć opłakane skutki.

 

Rzymska zasada, iż „nieznajomość prawa szkodzi" została przedstawiona na konkretnych przykładach w sposób jasny i jednoznaczny. Konkretne przypadki, którymi zajmowali się uczniowie dotyczyły ochrony wizerunku, zakupów w sieci i używania alkoholu przez nieletnich. Pytania i dyskusja często wykraczały poza założony z góry program spotkania.

Otwarta formuła warsztatów pozwoliła na rozwianie wszelkich wątpliwości uczniów, także na pokazanie prawa jako dziedziny nauki w sposób ciekawy i niestereotypowy.

 

 
 
 
 
 
 
Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:  
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty
 
uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne  
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .