Jednym z zadań zrealizowanych w ramach projektu z wykorzystaniem strategii „uczymy innych" były zajęcia, jakie przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy dla uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 w Oleśnicy.
Uczniowie naszej szkoły z klasy 2c [medycznej]: Gabrysia Torz, Magdalena Chlebowska, Magdalena Jankiewicz [w zastępstwie za Maję Gugulską], Marta Kawińska, Kacper Pawlak, Mikołaj Milewski i Armen Tadevosyan zrealizowali wcześniej przygotowany program zajęć dla uczestników koła przyrodniczego. Podczas tych zajęć uczniowie z „podstawówki” poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co to jest kwas i zasada?, W jaki sposób można rozpoznać, czy substancja jest kwasem czy zasadą?, Jakie substancje mogą być naturalnymi wskaźnikami kwasów i zasad?, Jak dokonać identyfikacji tlenu, wodoru i dwutlenku węgla?. Całość zakończył pokaz doświadczeń z wykorzystaniem "profesjonalnych wskaźników kwasowo-zasadowych", tj. fenoloftaleiny, oranżu metylowego, papierka wskaźnikowego. Oczywiście były też doświadczenia, podczas których buchało, dymiło i iskrzyło. ›
„ Moi uczniowie mieli dużą satysfakcję z przeprowadzonych zajęć. Byli zadowoleni ze swojej pracy, głównie z tego, że mogli nauczyć młodszych kolegów i koleżanki, jak przeprowadzać proste doświadczenia przyrodnicze i wyciągać z nich wnioski. Podkreślali, że nauka przez doświadczenie jest bardzo cenna i jej zdobywanie w ten sposób jest znacznie bardziej atrakcyjniejsze. Byli dumni z tego, że mogli przekazać swoją chemiczną wiedzę o otaczającym świecie. Podczas zajęć sami stworzyli małe laboratorium chemiczne i pracując w grupach integrowali sięz młodszymi uczniami. Mieli poczucie dużej odpowiedzialności za przekazywaną wiedzę i rzetelnie sprawowali merytoryczną opiekę nad uczniami ze szkoły podstawowej.”- nauczyciel chemii w II LO w Oleśnicy.
Dziękujemy Dyrekcji oraz nauczycielce przyrody Pani Janinie Matuszak ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 w Oleśnicy za możliwość przeprowadzenia zajęć przyrodniczych. Podziękowania składamy również dla młodszych kolegów i koleżanek za współpracę, chęci do pogłębiania wiedzy i serię licznych naukowych pytań.
Przed nami kolejne lekcje w ramach strategii „Uczymy innych”.