II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy

Góry Izerskie, Schronisko Orle, październik 2012

W dniach 26-27 października 2012 roku, klasa III B wraz z wychowawczynią, p. Katarzyną Jaworską-Dawidziuk,wybrała się w Góry Izerskie.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce, z wielkim zapałem przewędrowaliśmy czerwonym szlakiem na Polanę Jakuszycką, a następnie do Schroniska Orle, gdzie mogliśmy chwilę odpocząć. Nie trwało to jednak długo…. Kiedy pomyśleliśmy o przepysznych naleśnikach, wszyscy chętnie ruszyliśmy w stronę Chatki Górzystów. Wracając do schroniska, nie mogliśmy oderwać oczu od pięknych widoków, umilając sobie wędrówkę przyśpiewkami i sesjami fotograficznymi. Wieczór spędziliśmy wspólnie, przysłuchując się opowieściom pana Stanisława, opiekuna Schroniska Orle, dotyczących historii regionu, a także czyhających tu na nas zagrożeń. Dowiedzieliśmy się również, że tego popołudnia pracownicy schroniska słyszeli w oddali wycie wilków…Po pogadance część z nas uatrakcyjniła sobie wieczór spędzając czas w saunie i zanurzając się w zimnych wodach okolicznego potoku brrrr…. | camera

Drugiego dnia zaskoczył nas śnieg! Jednak dzięki ciągłym przedwycieczkowym napomnieniom naszej pani, byliśmy na to w pełni przygotowani. Okutani w ciepłe kurtki, czapki, szaliki, rękawiczki i porządne buty, wyruszyliśmy na szlak. Już w drodze do Jakuszyc, po konsultacji z panią przewodnik (która ze względu na warunki pogodowe nie mogła do nas dotrzeć), postanowiliśmy nieco zmienić nasza trasę. Jednak ciągłe opady śniegu, spadająca temperatura i przenikliwy wiatr sprawiły, że zrezygnowaliśmy z dalszej wędrówki. Mimo wszystko uśmiech i dobry humor nikogo nie opuścił. Udało nam się dotrzeć do Szklarskiej Poręby, gdzie mogliśmy coś zjeść, po czym cali i zdrowi wróciliśmy do Oleśnicy.

Wycieczka była dla nas okazją do kolejnej integracji, a także szansą do zdobycia nowych umiejętności. Dziękujemy naszej wychowawczyni za zorganizowanie wyjazdu i zaszczepienie w nas zamiłowania do gór.

Magdalena Głowacz, klasa IIIb

Najważniejsze bieżące projekty:   Współpracujemy między innymi z:   Hosting:
erasmus1 ZSQUAD logo szkola z klasa 20
Podniesienie jakosci logo
 talenty

uniwersytet logo wroclaw PolitechnikaWroclawska Uniwersytet SWPS uniwersytet przyrodniczy wroclaw WyzszaSzkolaHumanistyczna   datanet aktualne
inne    .  .  .  .   pozostali           Copyright© by II LO w Oleśnicy
.. . .  .  . . .   . . . . .